خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

8 علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار

مشکلاتی مثل خاموش شدن جاروبرقی حین کار ، خاموش روشن شدن جاروبرقی حین کار ، خاموش شدن جارو برقی سطلی و… یک مشکل عمومی بوده و در همه برندهای های جاروبرقی ال جی – سامسونگ – بوش – پارس خزر – دوو – اسنوا و.. می تواند زخ دهد.

تکنسین های سامان سرویس دلایل مختلفی را برای مشکل خاموش شدن جاروبرقی حین کار عنوان می کنند که در ادامه این مطلب با آنها آشنا می شود .

مهمترین دلایل خاموش شدن جاروبرقی حین کار

داغ و خاموش شدن جاروبرقی ممکن است به دلایل مختلفی باشد، و این مشکل ممکن است ناشی از مشکلات مکانیکی، الکتریکی یا حتی ایمنی باشد. در زیر به برخی از علل ممکن این مشکلات اشاره شده است:

– فرسودگی زغال های موتور

زغال موتور پس از یک مدت زمانی فرسوده می‌شوند و عملکرد موتور را کاهش می‌دهند. این مشکل می‌تواند باعث داغ شدن موتور و در نتیجه خاموش شدن آن شود.

– مشکلات در بالشتک موتور

بالشتک موتور جاروبرقی وظیفه حمایت از زغال موتورها و ایجاد تماس الکتریکی دارد. اگر بالشتک خراب یا نامناسب باشد، ممکن است تماس الکتریکی نادرستی ایجاد شود که باعث داغ شدن موتور و خاموش شدن آن شود.

علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار چیست؟
علت خاموش شدن جاروبرقی حین کار چیست؟

– مشکلات در سیم‌ها یا کانکتورها

نقص در سیم‌ها، کانکتورها یا اتصالات الکتریکی می‌تواند باعث بروز مشکلات الکتریکی شود و به تبع آن داغ شدن و خاموش شدن موتور جاروبرقی را ایجاد کند.

– مشکل در سیستم حفاظتی موتور

برخی از مدل‌های جاروبرقی دارای سیستم‌های حفاظتی هستند که در صورت افزایش دمای موتور، عملکرد موتور را متوقف می‌کنند تا از آسیب به موتور جلوگیری کنند. در صورت فعال بودن این سیستم و افزایش دمای موتور، موتور خاموش می‌شود.

– کم بودن توان ولتاژ مورد نیاز 

اگر جاروبرقی به ولتاژ کمتر از حد نیازش وصل شود، ممکن است عملکرد نادرستی داشته باشد و داغ شود. این مشکل ممکن است از شبکه برق عمومی یا کابل برق خود جاروبرقی ناشی شود.

– مشکل در مدارهای الکتریکی داخلی

مشکلات الکتریکی داخلی در مدارهای جاروبرقی می‌تواند باعث داغ شدن و خاموش شدن موتور شود.

– استفاده در محیط نامناسب

استفاده از دستگاه در محیط‌های گرم، مرطوب یا آلوده ممکن است باعث داغ شدن موتور جاروبرقی شود.

– بیش‌ از حد پر شدن کیسه گرد و غبار

اگر کیسه گرد و غبار به حدی پر شود که جریان هوا را مسدود کند، ممکن است موتور به داغی و خاموش شدن بیفتد.

پیشگیری از خاموش شدن جاروبرقی حین کار

برای جلوگیری از خاموش شدن جاروبرقی حین کار، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. فیلترها را بررسی کنید:  اطمینان حاصل کنید که فیلترها تمیز و بدون گرفتگی هستند. فیلترهای مسدود شده می‌توانند جریان هوا را محدود کرده و باعث افزایش دما و خاموش شدن دستگاه شوند.

2. کیسه یا مخزن گرد و غبار را خالی کنید: اگر کیسه یا مخزن جاروبرقی پر باشد، می‌تواند جریان هوا را مختل کرده و منجر به گرم شدن بیش از حد موتور شود.

3. از سالم بودن سیم و پریز برق اطمینان حاصل کنید: مشکلات مربوط به منبع برق می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی شود.

4. به دستگاه فرصت خنک شدن بدهید: اگر جاروبرقی بیش از حد گرم شده است، قبل از استفاده مجدد، به آن زمان دهید تا خنک شود.

5. سرویس و نگهداری منظم جاروبرقی : تمیز کردن منظم و تعویض قطعات مصرفی مانند فیلترها و کیسه‌ها می‌تواند به پیشگیری از مشکلات احتمالی کمک کند.

چنانچه پس از انجام این اقدامات، جاروبرقی همچنان خاموش می‌شود، توصیه می شود از تعمیرکاران ماهر و مجاز برای رفع مشکل کمک بگیرید.

مطلب مرتبط :

 – تعمیرکار مجاز چاروبرقی در مشهد 
ترفندهای افزایش قدرت و مراقبت از جاروبرقی
علت کم شدن مکش جاروبرقی + راهکار
4 علت صدای زیاد جاروبرقی + راه حل

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *