خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

6 علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز

در این مطلب به علت فشار کم دستگاه اسپرسو ساز می پردازیم .
دستگاه اسپرسو ساز برای تهیه قهوه اسپرسو به کار می ‌رود. این دستگاه معمولاً شامل یک مخزن آب، یک مخزن قهوه، یک پمپ برقی و یک بخار ساز است. در این دستگاه، قهوه به صورت فشرده‌ شده درون مخزن قهوه قرار می‌ گیرد و با اعمال فشار و دمای بالا، آب از طریق مخزن قهوه عبور می‌ کند و اسپرسو تهیه می‌شود.
دستگاه های اسپرسو ساز در دو نوع خانگی و حرفه‌ ای تولید می ‌شوند. دستگاه‌ های خانگی معمولاً با قیمت پایین ‌تر و ظرفیت کمتری تولید می شوند و برای استفاده در منزل یا دفتر کار مناسب می باشند. به عنوان مثال، دستگاه‌ هایی که با کپسول‌ های قهوه کار می‌کنند، یکی از مدل های محبوب دستگاه ‌های خانگی هستند.
صرف نظر از نوع و مدل آن ها، دستگاه های اسپرسو ممکن است پس از مدتی استفاده با مشکلاتی رو به رو شوند. یکی از مشکلات فشار کم دستگاه می باشد که در این مطلب قصد داریم به برسی این علت و دلایل این مشکل بپردازیم.

دلایل فشار کم دستگاه اسپرسو ساز

فشار کم در دستگاه اسپرسو ساز ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از این دلایل عبارتند از:

1. کیفیت پایین آب

یکی از دلایل شایع فشار کم در دستگاه اسپرسو ساز استفاده از آب با کیفیت پایین است. آب حاوی کلر، رسوبات و سختی بالا می ‌تواند باعث کاهش فشار در دستگاه شود. برای رفع این مشکل، باید از آب با کیفیت بهتر استفاده کنید و در صورت نیاز از فیلتر آب استفاده کنید.

2. نوع قهوه

استفاده از قهوه خیلی ریز، خشک یا قهوه‌ ای که خیلی قدیمی شده است، به فشار کم در دستگاه اسپرسو ساز منجر می‌ شود. در صورت استفاده از قهوه با کیفیت بالا، می ‌توانید فشار مورد نیاز را در دستگاه ایجاد کنید.

3. دمای آب

دمای آب نیز می‌ تواند بر فشار در دستگاه اسپرسو ساز تاثیر داشته باشد. آب خیلی گرم یا خیلی سرد می ‌تواند باعث کاهش فشار در دستگاه شود. برای رفع این مشکل، دمای آب را تنظیم کنید.

4. تنظیمات دستگاه

تنظیمات اشتباه دستگاه اسپرسو ساز نیز می ‌تواند باعث کاهش فشار شود. در صورتی که تنظیمات دستگاه نادرست باشد، ممکن است فشار کمی ایجاد شود. برای رفع این مشکل، دستگاه را بررسی کرده و تنظیمات آن را مجدداً بررسی کنید.

5. خرابی سیستم خنک کننده

برخی از دستگاه‌ های اسپرسو ساز دارای سیستم خنک کننده هستند که باعث کاهش دمای بخار تولید شده و ایجاد فشار بالا می‌ شود. در صورتی که سیستم خنک کننده به درستی کار نکند یا غیرفعال باشد، فشار کمتری تولید می‌ شود.

6.  کار نکردن نازل بخار اسپرسوساز

بخش بخار اسپرسو ساز باید با حداقل فشار مشخصی کار کند تا بتواند قهوه را برای استخراج به درستی گرم کند. در صورتی که فشار بخار کمتر از مقدار مشخص شده باشد، ممکن است فشار کمتری نیز در دستگاه تولید شود.

فشار کم دستگاه اسپرسو ساز
فشار کم دستگاه اسپرسو ساز

چگونه از کم شدن فشار دستگاه اسپرسو ساز جلوگیری کنیم؟

برای جلوگیری از کم شدن فشار در دستگاه اسپرسو ساز، می ‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

1. استفاده از آب با کیفیت

از آب با کیفیت و خالص برای تهیه قهوه در دستگاه اسپرسو ساز استفاده کنید. آب با کیفیت پایین همانطور که گفتیم ممکن است حاوی رسوبات، کلر و سایر مواد آلوده باشد که می‌ تواند باعث کاهش فشار شود.

2. استفاده از قهوه با کیفیت

استفاده از قهوه با کیفیت، طعم و عطر بهتری به قهوه شما بخشیده و می‌ تواند به حفظ فشار مورد نیاز در دستگاه کمک کند.

3. تنظیمات صحیح دستگاه

تنظیمات دستگاه اسپرسو ساز را به درستی تنظیم کنید. اگر دستگاه شما دارای تنظیمات فشار و دمای آب است، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات درستی را برای نوع قهوه ‌ای که استفاده می‌ کنید انتخاب کرده ‌اید.

4. تعویض قطعات

قطعات داخلی دستگاه اسپرسو ساز مانند فیلتر، بخاری و… ممکن است با گذر زمان خراب شوند. در صورتی که فشار در دستگاه اسپرسو ساز شما کم است، ممکن است نیاز به تعویض یا تعمیر قطعات داخلی دستگاه باشد.

5. تمیز کردن دستگاه

برای حفظ عملکرد بهتر و جلوگیری از کم شدن فشار، دستگاه اسپرسو ساز را به طور منظم تمیز کنید. از طریق شستشوی قطعات دستگاه و پاک کردن رسوبات و آلودگی‌ های داخلی دستگاه، عملکرد بهتری در آن حاصل می‌ شود.

6. استفاده از فیلتر آب

استفاده از فیلتر آب می ‌تواند باعث حفظ کیفیت آب و جلوگیری از رسوب‌ های آلوده در دستگاه اسپرسو ساز شود. این کار می ‌تواند به حفظ فشار و عملکرد بهتر دستگاه کمک کند.

با انجام این اقدامات، می‌توانید از کم شدن فشار در دستگاه اسپرسو ساز جلوگیری کنید و از قهوه‌ با کیفیت بهتری برخوردار شوید.
به طور کلی برای رفع مشکل فشار کم در دستگاه اسپرسو ساز باید از آب، قهوه و تنظیمات صحیح استفاده کرد و در صورت نیاز دستگاه را بررسی و تعمیر کرد.
برای سرویس و تعمیر اسپرسوساز در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید.

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *