خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

علت ارور F18 و E18 در ماشین لباسشویی بوش

بسیاری از کاربران از ایجاد کد خطا یا ارور E18 یا F 18 در ماشین لباسشویی بوش شکایت دارند . در این صورت هنگامی که کاربر ، لباس‌های کثیف را داخل درام ماشین لباسشویی بوش قرار داده و برنامه مناسب را انتخاب می کند ، دستگاه شروع به شستشو کرده اما ماشین لباسشویی بوش آب را تخلیه نمی ‌کند و در حالی که درام پر از آب است دستگاه متوقف شده و کد E18 یا F 18 را روی نمایشگر ماشین لباسشویی ایجاد می شود.
در مدل های بدون صفحه نمایش ماشین لباسشویی بوش این خطا ، با استفاده از نشانگرهای سرعت چرخش نشان داده شده و بسته به مدل دستگاه، چراغ های 1000 و 600 یا 800 و 400 چشمک می زنند.
بطور کلی کد خطای F18 و E18 در ماشین لباسشویی بوش به معنای مشکلات تخلیه دستگاه است، در این صورت ماشین لباسشویی قادر به تخلیه آب نبوده و این ارورایجاد می شود.

ارور F18 و E18 در ماشین لباسشویی بوش
ارور F18 و E18 در ماشین لباسشویی بوش

چه زمانی می توانید کد خطای یا ارور F18 و E18 در ماشین لباسشویی بوش را خودتان برطرف کنید؟

هنگام ایجاد این ارور بر روی ماشین لباسشویی بوش برای تماس با تعمیرکار عجله نکنید ، شاید دلیل ایجاد ارور E18 یا F 18 چندان جدی نباشد و خودتان بتوانید مشکل را برطرف کنید. بدین منظور موارد زیر را بررسی کنید:

آیا فیلتر تخلیه مسدود شده است؟

فیلتر تخلیه ، از ورود پرز، زباله و سایر اجسام کوچک به پمپ ماشین لباسشویی جلوگیری می کند. این فیلتر باید بصورت منظم تمیز شود. برای اطلاع از نحوه انجام این کار، دفترچه راهنمای دستگاه بوش خود را بررسی کنید و بر طبق آن عمل کنید.

آیا شیلنگ تخلیه خم شده یا پیچ خورده است؟

شلنگ تخلیه را در تمام طول آن به دقت بررسی کنید. اگر پیچ خوردگی پیدا شد شلنگ را صاف کنید.

آیا فاضلاب گرفتگی دارد؟

این یکی از دلایل رایج ارور E18 یا F 18 در ماشین لباسشویی بوش با تخلیه آب متصل به سیفون است. هنگامی که فاضلاب مسدود می شود ، از تخلیه آب جلوگیری می کند. برای بررسی انسداد، انتهای آزاد شلنگ را از لوله فاضلاب بیرون بکشید، آن را در توالت، سینک یا سطل قرار دهید و تخلیه را اجرا کنید. اگر ماشین شروع به تخلیه کرد، پس گرفتگی و انسداد در فاضلاب وجود دارد.

خرابی برد کنترل

ماشین لباسشویی را به مدت 10-15 دقیقه از پریز جدا کنید، سپس دوباره آن را به برق بزنید و سعی کنید تخلیه را اجرا کنید. اگر خطا ناپدید شود، دلیل آن خرابی یکباره واحد کنترل است.

نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر دارند، کدامند؟

متأسفانه همیشه امکان حذف ارور E18 یا F 18 در ماشین لباسشویی بوش به تنهایی وجود نداشته و در بیش از نیمی از موارد، ماشین لباسشویی بوش نیاز به تعمیر دارد. در اینجا متداول ترین نقص های مربوط به این خطا آورده شده است.

1. خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی بوش

گاهی اوقات تخلیه ماشین لباسشویی بوش به دلیل خرابی پمپ کار نمی کند که این شایع ترین دلیل این خطا است و باعث می شود که ماشین لباسشویی بوش آب را تخلیه نکرده و ارور E18 یا F 18 در ماشین لباسشویی بوش ظاهر شود. در این صورت پمپ نیاز به تعویض دارد.

2. گرفتگی و انسداد در مجرای تخلیه دستگاه

انسداد معمولا در لوله تخلیه، فیلتر، شیلنگ تخلیه یا فاضلاب رخ می دهد. در نتیجه ماشین لباسشویی بوش آب را تخلیه نمی کند و کد E18 یا F18 بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی بوش ظاهر می شود . برای رفع مشکل باید سیستم تخلیه را بررسی کنید، قسمت هایی را که مسدود شده است شناسایی کنید و انسداد را از بین ببرید.

3. مشکلات واحد کنترل (کنترل کننده الکترونیکی).

در مدار کنترل تخلیه، عناصر رادیویی روی برد بسوزند یا کنتاکت ها پوسیده شوند تخلیه دستگاه با مشکل روبرو می شود در نتیجه دستگاه آب را تخلیه نمی کند و گاهی اوقات کدهای F18 یا E 18 هنگام روشن شدن دستگاه ایجاد می شود.
برای تشخیص، شناسایی علت و تعمیر برد مورد نیاز است. در موارد سخت، مثلاً وقتی پردازنده از کار می افتد، برد باید کاملاً تعویض شود .

4. آسیب سیم یا کنتاکت ها در مدار پمپ تخلیه

اگر واحد کنترل سیگنالی از پمپ دریافت نکند، کد خطا یا ارور E18 یا F 18 در ماشین لباسشویی بوش نمایش داده می شود. در خانه های شخصی، موش ها یا جوندگان اغلب سیم ها را می جوند. حلقه های دارای سیم نیز به دلیل لرزش فرسوده می شوند.
در نتیجه ماشین لباسشویی بوش آب را تخلیه نمی کند، لباس ها را خشک نمی کند و ارور E18 یا F18 ایجاد می شود.
برای رفع مشکل ، تعمیرکار یکپارچگی سیم ها را بررسی می کند و پارگی و فرسودگی ها را شناسایی می کند. سپس:
– سیم را بازیابی می کند یا کل کابل را تعویض می کند.
– لحیم کاری کنتاکت های آسیب دیده را انجام داده یا به طور کامل آنها را تعویض می کند.

5. مشکلات سوئیچ فشار (سنسور سطح آب)

اگر سنسور در موقعیت مخزن خالی گیر کرده باشد باعث می شود ماشین لباسشویی بوش آب را تخلیه و لباس ها را خشک نکند و ارور E18 یا F 18 در ماشین لباسشویی بوش ظاهر شود. در این صورت سنسور نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

برای رفع ارور F18 و E18 در ماشین لباسشویی بوش و  تعمیر ماشین لباسشویی بوش در مشهد با سامان سرویس تماس بگیرید.

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *