خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

راهنمای استفاده و مراقبت از سشوار

امروزه سشوار هم در سالن های زیبایی و هم در خانه ها به ابزاری ضروری تبدیل شده است و اگرچه یک سشوار حرفه ای برای مقاومت در برابر استفاده مداوم طراحی شده است، اما لازم است که برای مراقبت از سشوار ، تمیز کردن آن را برای استفاده طولانی مدت از دستگاه انجام دهید . این کار به شما کمک می کند تا عمر مفید دستگاه را افزایش دهید و همچنین آن را در شرایط عالی نگه دارید تا تمام عملکردهای آن به طور عادی حفظ شود .

برای مراقبت از سشوار چه بخش هایی را باید تمیز کنیم و چگونه این کار را انجام دهیم؟

اگر شما یک متخصص زیبایی هستید و به طور منظم از سشوار استفاده می کنید، ایده آل این است که تمیز کردن دستگاه خود را حداقل یک بار در روز انجام دهید . پس از اتمام کار یا در شروع روز، همچنین زمان هایی که هنوز گردش کار ثابتی در آنها وجود ندارد استفاده کنید.
یکی از مهم‌ترین قطعاتی که باید هر بار که می‌بینید کثیفی آن را مسدود می‌کند، برای مراقبت از سشوار آن را تمیز کنید، فیلتر سشوار است، زیرا وظیفه حفظ بقایای موجود در هوا را بر عهده دارد و از ورود گرد و غبار به داخل جلوگیری می‌کند. این فیلتر در پشت سشوار قرار داشته و در صورتی که دستگاه شما دارای این نوع سیستم باشد، می توانید به سادگی با برداشتن قسمت عقب با یک حرکت چرخشی اندک به آن دسترسی داشته باشید. برای تمیز کردن فیلتر باید آن را خشک کنید و می توانید با یک برس کوچک تمام گرد و غبار به دام افتاده را پاک کنید.
متعاقباً باید قسمت عقبی دستگاه را تمیز کنید. در این حالت، ایده آل این است که آن را مستقیماً زیر آب ، قرار دهید تا ، تا آنجا که ممکن است خاک را بکشد. هنگامی که آن را تمیز کردید، با کمک دستمالی که نخ یا پرز ندارد، مطمئن شوید که کاملا خشک شده است.

راهنمای استفاده و مراقبت از سشوار
راهنمای استفاده و مراقبت از سشوار

هنگامی که تمام قسمت عقب سشوار را تمیز کردید، مهم است که شکاف خروجی هوای جلو را باز کنید. برای این کار می توانید از یک پارچه مرطوب ساده استفاده کنید که هیچ اثری از خود به جا نمی گذارد. وقتی همه گرد و غبار را پاک کردید، حتما از پارچه دیگری استفاده کنید تا تمام رطوبت را از بین ببرد.
در نهایت با همان پارچه مرطوبی که برای قسمت جلو استفاده کرده اید، نازل های سازگار با دستگاه و همچنین بدنه خارجی ابزار خود را به همراه کابل اتصال تمیز کنید. به یاد داشته باشید که برای تمیز کردن تمام قسمت ها فقط با آب می توانید این کار را انجام دهید و در صورت استفاده از مایع پاک کننده مخصوص باید از عدم خورندگی آن و عدم وجود مواد تهاجمی مانند الکل اطمینان حاصل کنید.

اگر از عملکرد صحیح سشوار خود مطمئن نیستید، آن را با قدرت کامل روشن کنید و سعی کنید از طریق نازل به داخل آن نگاه کنید. گرم قرمز شدن شدن قابل رویت المنت گرمایشی (به طور کامل یا در برخی نقاط) نشان دهنده خرابی آن است. اگر متوجه یک هاله درخشان در اطراف موتور الکتریکی شدید، به احتمال زیاد نیاز به تعمیر فوری در کل یا حداقل تعویض برس موتورهای کربنی دارد.

نحوه استفاده صحیح برای مراقبت از سشوار

1. استفاده از اتصالات الکتریکی مناسب

این یکی از مهم ترین نکات مراقبت از سشوار است که رعایت آن نه تنها برای سالم نگه داشتن ابزار، بلکه برای جلوگیری از حوادثی که به کاربران آسیب می رساند مهم است . هر محصول الکتریکی باید همیشه در شرایط خوب به پریز دیواری متصل شود و از استفاده از سیم های اضافی اجتناب شود، زیرا اگر به اندازه کافی ضخیم نباشند می توانند بسوزند و باعث ایجاد اتصال کوتاه در ورودی سشوار شوند. این توصیه به ویژه در هنگام کار با سشوارهای پرقدرتی که نیاز به منبع انرژی مناسبی برای داشتن عملکرد بهینه دارند باید مورد توجه قرار گیرد
سشوار حرفه ای مدرن یک ابزار الکتریکی با مصرف برق بالا است. بنابراین، باید به یکپارچگی کابل برق توجه ویژه ای شود اگر مشکلی وجود دارد سعی نکنید خودتان کابل را با پیچ و تاب و چسب برق تعمیر کنید. کابل فقط با جداسازی سشوار و لحیم کاری کنتاکت ها باید توسط تعمیرکاران حرفه ای تعویض شود.

2. فاصله مناسب را حفظ کنید.

یکی از رایج ‌ترین اشتباهاتی که هم در خانه‌ها و هم در سالن‌های زیبایی مشاهده می ‌شود، عدم فاصله کافی بین سشوار و مو است که اغلب جریان مناسب هوا را مسدود می ‌کند. در حالت ایده آل، فاصله 20 سانتی متری بین نازل سشوار و مو باید برقرار شود تا از سوختن هر یک از آنها جلوگیری کنید. اگر بازوهای شما در این فاصله خسته شده و نمی توانید سشوار را نگه دارید، باید حداقل 5 سانتی متر فاصله بین نازل و مو را حفظ کنید و از محافظ حرارتی مو استفاده کنید که به شما کمک می کند از موهای خود در برابر گرما محافظت کنید.

3. از لوازم جانبی به درستی استفاده کنید.

اگرچه باورنکردنی به نظر می رسد، اما بسیاری از کاربران هنگام استفاده از سشوار و خشک کردن موهایشان از نازل های مربوطه استفاده نمی کنند،، در نتیجه موها را در معرض جریان مستقیم هوای داغ قرار می دهند، این کار علاوه بر این که به قسمت های فلزی یا الکتریکی قابل رویت دستگاه آسیب می رساند ، باعث آسیب بیشتر به مو نیز می شود.
برای سرویس و تعمیر سشوار در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید.

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *