خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ

گاهی اوقات ممکن است چند ثانیه پس از روشن کردن ماشین لباسشویی سامسونگ و قفل شدن درب دستگاه، کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ ایجاد شده و عملکرد دستگاه متوقف شود. همچنین ممکن است ماشین لباسشویی آب گرفته، درام را چرخانده و 5-10 دقیقه بعد از روشن شدن آن گیر کرده و همان ارور را بدهد. خطای tE در انواع دستگاه‌ها یعنی ماشین‌های لباسشویی معمولی و ماشین‌های دارای حالت خشک ‌کن رخ می‌دهد.
اگر یک مدل قدیمی سامسونگ بدون نمایشگر دارید، با استفاده از نشانگر مشکل مشابهی را نشان می دهد. چراغ های LED دما “BIO 60 درجه سانتیگراد” و “60 درجه سانتیگراد” روی پانل روشن می شوند و همه نشانگرهای حالت شستشو چشمک می زنند.
علاوه بر خطاهای نشان داده شده، ممکن است کد tE1 / tE2 / tE3 نیز روی صفحه نمایش روشن شود. چنین خطاهایی فقط در ماشین های لباسشویی با عملکرد خشک کن رخ می دهد و پس از چرخه شستشو در ابتدای حالت خشک کن نمایش داده می شود.

در چه مواردی می توانید کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ را خودتان برطرف کنید؟

خرابی موقت برد کنترل

گاهی اوقات ممکن است یک خطا به طور تصادفی در برد کنترل دستگاه ایجاد شود، هر دستگاهی می تواند با این مشکل روبرو شود . در این صورت می توانید با خاموش کردن دستگاه از شبکه و روشن کردن مجدد آن، مشکل را با “راه اندازی مجدد” حل کنید. ابتدا ماشین لباسشویی سامسونگ را توسط دکمه پاور خاموش کنید، سپس دو شاخه را از پریز جدا کنید. اجازه دهید دستگاه به مدت 5-10 دقیقه بدون برق بماند، سپس آن را روشن کرده و شستشو را مجدداً راه اندازی کنید. اگر بدلیل یکبار خرابی برد دستگاه باشد، کد خطا ظاهر نمی شود.

اتصال سست کنتاکت ها

این امکان وجود دارد که کنتاکت های سنسور دما یا المنت گرمایشی به سادگی جدا شده باشند، به خصوص اگر ماشین لباسشویی با بی دقتی حمل یا جابجایی شده باشد. کنتاکت ها
را حرکت دهید همانند وقتی که دوشاخه را به داخل سوکت فشار می دهید اگر این دلیل ایجاد کد خطای خطای tE / tc / Ec / tE1 / tE2 / tE3 در ماشین لباسشویی سامسونگ بود، دستگاه کار می کند.

خطای سنسور

این اتفاق می افتد که سنسورها به اشتباه دمای بسیار بالایی از قطعات نظارت شده را مشاهده می کنند. در حسگرهای مستقل در دستگاه‌های سامسونگ، می‌توانید دکمه تصحیح را فشار دهید و خواندن را بازنشانی کنید. اگر خطا اشتباه ظاهر شده باشد، پس از تصحیح، کد از صفحه نمایش محو می شود.
در صورتی که راه اندازی مجدد، تنظیم سنسورها و بررسی کنتاکت ها کمکی نمی کند و ماشین لباسشویی سامسونگ دوباره خطای tE / tE1 / tE2 / tE3 / tc / Ec را نشان داد ، دستگاه شما نیاز به بازرسی تخصصی و تعمیر حرفه ای دارد. .

کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ
کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ

نقص های احتمالی که نیاز به تعمیر دارند، کدامند؟

از کار افتادن المنت دستگاه

در صورت از کار افتادن المنت دستگاه ماشین لباسشویی سامسونگ در حالت های شستشو با گرمایش آب را گرم نمی کند و 5 تا 15 دقیقه بعد از شروع شستشو خطای tE/Ec/tc را نشان می دهد. سپس شستشو قطع می شود.
برای رفع مشکل لازم است المنت را با یک المنت جدید جایگزین کنید.

خرابی برد کنترل (ریز مدار اصلی)

اگر ماشین لباسشویی درب را قفل می کند، اما شستشو را شروع نمی کند و کد خطای tE / Ec / tc در ماشین لباسشویی سامسونگ 5-10 ثانیه پس از شروع ظاهر می شود احتمالا برد کنترل دستگاه خراب است . برای رفع مشکل اگر مسیرهای برد آسیب دیده باشند، برای بازگرداندن به حالت عادی، کنتاکت ها لحیم می شوند، یعنی تعمیر برد کافی است.اما اگر پورت ترمیستور روی پردازنده برد کنترل شکسته باشد یا خود پردازنده سوخته باشد کل برد کنترل باید تعویض شود. سیم های اتصال المنت گرمایش با ترمیستور یا ماژول کنترل آسیب دیده یا تماس های این قطعات در محل اتصال با یکدیگر سوخته یا اکسید شده اند .

در برخی از خانه ها، موش ها می توانند باعث آسیب به سیم کشی شوند. در نتیجه پس از روشن کردن دستگاه ، درب ماشین لباسشویی سامسونگ قفل می شود اما پس از چند ثانیه ارور tE/Ec/tc نمایش داده می شود و ماشین لباسشویی برنامه شستشو را اجرا نمی کند.
برای رفع مشکل لازم است سیم‌های آسیب‌دیده را بپیچانید یا کابل را به طور کامل با سیم ها جدید تعویض کنید.
در صورت بروز مشکل در کنتاکت ها، باید آنها را تمیز کرده یا به طور کامل بازیابی کنید.

خرابی سنسور دمای المنت خشک کن

در صورت این خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ کد tE1 را نشان می دهد که این کد بلافاصله پس از شروع خشک کردن، صرف نظر از برنامه انتخاب شده یعنی 3 تا 5 دقیقه پس از روشن شدن حالت خشک کن ظاهر می شود .
برای رفع مشکل سنسور در صورت فروش جداگانه نیاز به تعویض دارد. اگر سنسور بخشی از واحد گرمایش خشک کن باشد، المنت باید به طور کامل تغییر کند.

خرابی سنسور دمای محفظه فن

شایع ترین علت خرابی اتصال کوتاه در المنت ، خرابی سنسور دمای محفظه فن است. در نتیجه ماشین لباسشویی سامسونگ 5 تا 10 دقیقه پس از شروع خشک کن، خطای tE2 را نشان می دهد. در این صورت ترمیستور محفظه فن نیاز به تعویض دارد.

خرابی سنسور دمای میعانات تخلیه شده

اگر پس از شروع حالت خشک کن، ماشین لباسشویی سامسونگ خاموش شده و کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ ظاهر شود مشکل احتمالا به دلیل خرابی سنسور دمای میعانات تخلیه شده است .
برای رفع مشکل ، ترمیستور جریان میعانات باید تعویض شود.

خرابی سیم ها یا کنتاکت های آسیب دیده سنسورهای دمای خشک کن، جریان فن یا میعانات

در صورت ایجاداین مشکل ، سنسورها قطعات های کنترل شده را نمی بینند یا داده ها را به برد کنترل منتقل نمی کنند.
اگر دستگاه در اتاقی با تهویه ضعیف باشد، کنتاکت ها به دلیل رطوبت زیاد اکسید می شوند.
در نتیجه پس از شروع خشک کن، ماشین لباسشویی سامسونگ پس از چند ثانیه خطای tE1 / tE2 / tE3 را نمایش می دهد و دستگاه خاموش می شود.
برای رفع مشکل لازم است سیم‌های آسیب‌دیده را بپیچانید یا کابل را به طور کامل با سیم تعویض کنید.
در صورت بروز مشکل در کنتاکت ها، باید آنها را تمیز کرده یا به طور کامل بازیابی کنید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد و رفع کد خطای tE/Ec/tc ماشین لباسشویی سامسونگ ، با سامان سرویس تماس بگیرید.

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *