خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

4 علت برفک زدن یخچال نوفراست

یخچال با سیستم نوفراست آرزوی هر کدبانویی است. در واقع، به گفته سازندگان، هیچ برفکی در آن وجود ندارد، به این معنی که چنین دستگاه هایی نیازی به یخ زدایی دوره ای ندارد. به عنوان یک قاعده، یخچال های مدرن در هر دو محفظه فریزر و یخچال  مجهز به سیستم نوفراست هستند. هنگام استفاده از این دستگاه ها کافیست فقط به طور دوره ای فقط قفسه ها و کشوها را پاک کنید . اما متاسفانه گاهی اوقات برفک زدن یخچال نوفراست موجب دردسر می شود.
 اگر متوجه برفک زدن یخچال نوفراست شدید برای تماس با تعمیرکار عجله نکنید، زیرا این مدل ها واقعاً در صورتی که حالت کار را به درستی انتخاب کرده باشید بدون تشکیل برفک کار می کنند.

دلایل برفک زدن یخچال نوفراست چیست؟

برای شروع، بی ضررترین گزینه را تجزیه و تحلیل می کنیم ، زمانی که یخچال شما کاملا سالم است، اما یک پوشش برفکی در فریزر ایجاد شده است.
– یخچال های مدرن حالت انجماد سریع دارند که در مواقعی که لازم است مقدار زیادی غذا به سرعت منجمد شود استفاده می شود و بیشتر اوقات، پس از یک روز به خودی خود خاموش می شود، اما نه در همه مدل ها. بنابراین، اگر یخ در فریزر ایجاد شد بررسی کنید که آیا حالت حالت انجماد سریع  روشن است یا خیر.
– سازندگان توصیه می‌کنند بین دو طرف یخچال (پشت، پهلو)  با دیوارهای اطراف حداقل 5 سانتی‌متر فاصله بگذارید و از بالای یخچال تا سقف حداقل 10 سانتی‌متر ، در غیر این صورت ظرفیت خنک کنندگی کاهش می یابد، که ممکن است منجر به عملیات دائمی یخچال و تشکیل برفک شود.
– کاهش دمای دستگاه در هوای گرم یکی دیگر از خطاهای رایج کاربر است که منجر به تشکیل برفک می شود. در دمای بالا در اتاق، تبادل حرارت کندانسور با محیط دشوار می شود و با خنک ‌سازی قوی ‌تر و کاهش دادن دمای دستگاه آن را مجبور می‌ کنید تا بیشتر گرم شود.
اگر میزان دما به درستی انتخاب شده و نصب دستگاه درست انجام شده باشد، اما برفک در یخچال نوفراست ایجاد شده باشد ممکن است دستگاه خراب شده و نیاز به تعمیر داشته باشد.

برفک زدن یخچال نوفراست
برفک زدن یخچال نوفراست

سیستم های نوفراست چگونه کار می کنند؟

عملکرد سیستم  نوفراست در هر دو محفظه یخچال و فریزر به شرح زیر است:
اواپراتور در فریزر در دیواره پشتی دستگاه قرار دارد که فریزر را خنک می کند. در نزدیکی آن یک فن و کانال های هوا وجود دارد. فن ، هوای سرد را از اواپراتور به محفظه تبرید هدایت می کند. سطح خنک کننده محفظه تبرید توسط جریان هوا تنظیم می شود که توسط یک دمپر مخصوص مسدود می شود. در پشت اواپراتور یک المنت گرمایش برای یخ زدایی قرار دارد. با سرد شدن، برفک روی اواپراتور ایجاد می شود که با روشن شدن المنت به طور مرتب آب می شود. آب تشکیل شده در نتیجه یخ زدایی از طریق کانال زهکشی به محفظه ای واقع در کمپرسور یخچال می رود. در نتیجه در صورتی که همه چیز به درستی کار کند یخچال یخ می زند اما پوشش برفکی در آن تشکیل نمی شود.

نقص های احتمالی که باعث برفک زدن یخچال نوفراست می شوند 

1. انسداد مجاری آب محفظه فریزر

سوراخ تخلیه، که پس از یخ زدایی اواپراتور، آب باید از طریق آن تخلیه شود، با زباله  یا گرد و غبار مسدود می شود . به همین دلیل آب در ته فریزر جمع می شود و یخ می زند. در نتیجه برفک در کف فریزر جمع می شود و گاهی اوقات آثار آب روی زمین زیر یخچال قابل مشاهده است.
برای رفع مشکل ،انسداد باید برطرف شود. برای انجام این کار، کانال زهکشی توسط یک سرنگ و  با آب گرم شسته می شود. اگر آب از زهکشی عبور نکند، دستگاه باید به طور کامل بصورت دستی یخ زدایی شده سپس عملیات تکرار شود.

2. خرابی سنسور دمای فریزر

هنگامی که سنسور دما از کار بیفتد و کمپرسور را دیرتر از حد انتظار خاموش کند، باعث برفک زدن یخچال نوفراست می شود. در نتیجه ، برفک روی دیواره های محفظه قابل مشاهده است و کمپرسور کمتر از حد معمول قطع می شود.
در این صورت سنسور دما نیاز به تعویض دارد.

3. پارگی یا فرسودگی درزگیرهای لاستیکی دور درب دستگاه

به دلیل شل بودن درب، هوای گرم وارد محفظه می شود، بنابراین یخ و برفک تشکیل می شود.
 نشانه های این مشکل این است که درب دستگاه خوب بسته نمی شود و در داخل محفظه یک لایه برفکی ناهموار و برفک زیادی در نزدیکی درب دستگاه وجود دارد.
برای رفع مشکل بازیابی سفتی درب محفظه ضروری است. بدین منظور باید درزگیرهای لاستیکی را تعویض کنید یا لولاها را تنظیم کنید .

4 . نشت فریون

اگر نشت مبرد به دلیل آسیب به مدار تبرید رخ دهد ، در تلاش برای حفظ دمای تنظیم شده، موتور به طور مداوم کار می کند و به ندرت خاموش می شود.
در نتیجه یخ زدگی ناهموار در دیواره پشتی محفظه یخچال های نوفراست ایجاد می شود. یخچال خاموش نمی شود، اما درجه حرارت در هر دو محفظه افزایش می یابد.
برای رفع مشکل شناسایی و رفع نشت مبرد، تخلیه سیستم و شارژ دستگاه با فریون ضروری است.

چنانچه برفک زدن یخچال نوفراست به دلیل خرابی و نقص فنی در یخچال است ، برای تعمیر یخچال در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید. 

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *