خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

5 علت سوت کشیدن جاروبرقی

سوت کشیدن جاروبرقی ، مشکلی است که گریبانگیر بسیاری از انواع جاروبرقی می شود . جاروبرقی ، یکی از انواع لوازم خانگی است که وجود آن در هر خانه الزامیست . با توجه به اینکه این وسیله در همه جا و به دفعات زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، در نتیجه علیرغم کیفیت و هزینه، تقریبا همه افراد دیر یا زود با شرایط مختلف خرابی این دستگاه ها مواجه می شود که یکی از این خرابی ها سوت کشیدن جاروبرقی است. برای عیب یابی لازم است که بتوانید صدای بلند را به درستی تشخیص دهید تا انواع اصلی خرابی ها و همچنین راه های از بین بردن آنها را بیابید.

علل معمول سوت کشیدن جاروبرقی چیست؟

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث سوت کشیدن جاروبرقی شود که اکثر آنها را می توان به تنهایی و بدون مراجعه به مراکز تعمیر یا خدمات از بین برد. این عوامل عبارتند از:

1 . مسدود شدن فیلتر دستگاه

گرفتگی فیلتر رایج ترین مشکلی است که باعث سوت کشیدن جاروبرقی در هنگام کارکرد موتور می شود. واقعیت این است که فیلترهای تمیز نشده دسترسی هوا به موتور را محدود می کنند که در حالت اضافه بار ثابت شروع به کار می کند. پیامد این ممکن است خرابی آن در نتیجه گرمای بیش از حد باشد.
چند نوع فیلتر وجود دارد که بیشتر در جاروبرقی استفاده می شود که عبارتند از:

 . فیلتر اولیه

این نوع فیلتر زباله ها و گرد و غبار درشتی را که در کیسه ها جمع می شود را جمع آوری می کند.

سوت کشیدن جاروبرقی
سوت کشیدن جاروبرقی

. سیستم تمیز کننده Hera

این فیلتر کوچکترین ذرات گرد و غبار را که اندازه آنها از 0.3 میکرون تجاوز نمی کند به دام می اندازد. بسته به نوع فیلتر، می توان آن را شسته (قابل استفاده مجدد) و پس از خشک شدن کامل آن را در جای خود قرار داد یا با فیلتر جدید (فیلتر یکبار مصرف) جایگزین کرد.

. آکوا فیلتر

با شستن جداگانه محفظه گرد و غبار و فیلتر ، تمیز کردن را فراهم می کند.
از بین بردن سیستماتیک گرفتگی فیلتر نه تنها کلید تمیز کردن هوای داخل خانه است، بلکه عملکرد طولانی مدت خود جاروبرقی را نیز تمیز می کند.

2 . پر شدن کیسه جاروبرقی

بسیاری از مدل های مدرن جاروبرقی مجهز به ظروف پلاستیکی به عنوان ظروف زباله هستند که این کار تمیز کردن را آسان می کند و تعیین سطح پر شدن مخزن را آسان می کند. با این حال، کیسه هایی برای جمع آوری زباله و گرد و غبار نیز اغلب یافت می شود. هنگامی که آنها به اندازه 3/2 پر می شوند، قدرت مکش دستگاه ها شروع به کاهش می کند و در آینده نزدیک، بدون تمیز کردن آن، بار اضافی به موتور تحمیل می شود که منجر به ظاهر شدن صدای اضافی و سوت کشیدن جاروبرقی در حین کار می شود.
در صورت بروز صدای سوت، اولین قدم این است که کیسه را تعویض کنید (اگر یکبار مصرف است) یا آن را تمیز کنید (در صورت استفاده مجدد) و گرد و غبار مسدود شده در پارچه را با دقت از بین ببرید. بهتر است قبل از نصب مجدد آن را زیر آب بشویید و کاملا خشک کنید.

3 . گرفتگی لوله یا شیلنگ جاروبرقی

دلیل دیگر از دست دادن قدرت مکش و ظاهر شدن صدای خارجی و سوت کشیدن جاروبرقی ممکن است گرفتگی لوله یا شیلنگ دستگاه باشد. برای از بین بردن چنین خرابی شما باید یک سیم طولی نرم و انعطاف پذیر را داخل شیلنگ فرو کنید تا بقایای گیر کرده و توده های گرد و غبار را خارج کنید. همچنین باید به وضعیت برس ها نیز توجه کنید. علت خرابی ممکن است یک جسم خارجی باشد که در داخل برس گیر کرده است .

4 . خرابی یک یا چند جزء دستگاه

خرابی یک یا چند قسمت در مکانیزم جاروبرقی نیز می تواند منجر به ایجاد نویزهای خارجی شود. با این حال، تشخیص اینکه کدام جزء خراب است، بسیار دشوار است و یک خطا می تواند منجر به خرابی کل دستگاه شود. در این مورد، توصیه می شود با تعمیرکاران و متخصصان در این زمینه تماس بگیرید.

5 . نقص موتور

اگر گرفتگی قسمت های مختلف جاروبرقی منتفی است و عملکرد دستگاه همچنان با صدای شدید یا سوت کشیدن جاروبرقی همراه است، باید به موتور جاروبرقی توجه کنید. دلیل ممکن است در فرسودگی یاتاقان ها (در نتیجه آلودگی با گرد و غبار محفظه موتور) باشد.
برای تشخیص، از پیچ گوشتی برای باز کردن درپوش و خارج کردن خود موتور استفاده کنید. وجود بازی هنگام تکان دادن شفت با انگشتان، نشان دهنده خرابی بلبرینگ است. این مشکل را می توان با روغن کاری یا تعویض بلبرینگ حل کرد. همچنین توصیه می شود به سیم پیچی موتور و سایر قسمت های آن نیز توجه شود.
فراموش نکنید که قبل از شروع کار با موتور، جاروبرقی باید خاموش شود. بروز صدا و سوت در مرحله اولیه استفاده از جاروبرقی نشان دهنده نقص ساخت موتور است.

با توجه به اینکه تشخیص و تعمیر موتور جاروبرقی کار نسبتاً دشواری است بنابراین توصیه می شود قبل از هر چیز از متخصصان مراکز خدمات کمک بگیرید.
برای تعمیر جاروبرقی در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید .

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *