خدمات سامان سرویس

0915-2066-168

دلایل کف ندادن قهوه ساز چیست؟

کاپوچینو، لاته و ماکیاتو نوشیدنی‌های قهوه‌ای هستند که خیلی‌ها آن را دوست دارند اما تنها در صورتی می توان این گونه نوشیدنی ها را خوب درست کرد که دستگاه قهوه ساز درست کار کند.  اما اگر دستگاه قهوه ساز شیر را خوب هم نزند یا کلا هم زدن آن را متوقف کند در این صورت باعث کف ندادن قهوه ساز می شود . 

علت کف ندادن قهوه ساز چیست؟

اگر قهوه ساز ناگهان کف کردن را متوقف کرد نگران نشوید ، زیرا دلیل آن ممکن است اصلاً خرابی فنی دستگاه نباشد، دلایل بی اهمیت تری برای کف ندادن قهوه ساز مورد نظر وجود دارد که عبارتند از:

1 – پس از درست کردن هربار نوشیدنی باید تمام اجزای قهوه ساز را را جدا کنید وکاملا بشویید ، زیرا نازل کثیف یا گرفتگی مجرای هوا دلیل کمبود یا کف ندادن قهوه ساز و بدتر شدن طعم نوشیدنی است.
2 – شیر فقط در صورت استفاده بصورت سرد می تواند در دستگاه قهوه ساز کف کند.  بنابراین دمای آن نباید بیشتر از 4 درجه باشد یعنی قبل از افزودن شیر به قهوه ساز باید شیر در یخچال نگهداری شود.
3 – شیر با درصد چربی کم استفاده کنید . برای تهیه یک کاپوچینو یا قهوه خوشمزه باید از شیر پاستوریزه با چربی 5/3 درصد استفاده کنید .شیر بصورت پودر به طور کلی برای تهیه قهوه مناسب نیست.
4 – اگر دستگاه قهوه ساز شما مجهز به سیستم کف کردن خودکار شیر نیست، کاربر باید بتواند به طور مستقل عملکرد بخار را روشن کند.
5 – اگر دستگاه قهوه ساز شما دارای دستگاه کف ساز شیر تمام اتوماتیک است، باید به طور مرتب دستگاه کف ساز شیر دستگاه های قهوه ساز را تمیز کنید.
برای اطمینان ازعدم گرفتگی شیر، باید اتصال بین ظرف شیر و دستگاه قهوه ساز بررسی شود. همچنین اگر دستگاه قهوه ساز از کار افتاده باشد، شیر را نمی مکد. در این صورت باید آن را تعویض کنید.

با این حال، همه چیز به تمیز کردن به موقع کاپوسیناتور، استفاده از شیر صحیح و قابلیت روشن کردن بخار بستگی ندارد. همچنین نقص های احتمالی در عملکرد دستگاه به دلیل شکستن بلوک بخار نیز رخ می دهد که باعث تشکیل رسوب به طور مستقیم در سیستم تامین بخار ، ایجاد انسداد در سوراخ تامین بخار و نقص در سنسور دما می شود .
برطرف کردن  مستقل این مشکلات می تواند منجر به خرابی کامل تجهیزات شود، بنابراین توصیه می شود برای عیب یابی کاپوسیناتور با تعمیرکاران حرفه ای تماس بگیرید.

چگونه دستگاه قهوه ساز را عیب یابی کنیم؟

در صورت بروز مشکل در بلوک بخار، این عنصر به احتمال زیاد باید تعویض شود. برای انجام این کار، قهوه ساز باید جدا شود، که اکیداً توصیه نمی شود خودتان آن را انجام دهید، به خصوص که پیدا کردن قطعات یدکی با کیفیت بالا برای قهوه سازها کار آسانی نیست. تماس با مراکزی که خدمات تعمیر قهوه ساز را ارائه می دهند مناسب ترین کار است . ضروری است از قطعات یدکی اصلی استفاده شود که به افزایش عمر این دستگاه کمک می کند.

فقدان بخار برای کف کردن شیر در دستگاه قهوه ساز می تواند ناشی از خرابی باشد، از جمله دلایل رایج:

– خرابی بلوک بخار یا مدار قدرت
– خرابی سنسورهای دما
– وجود رسوب در دستگاه
– مسدود شدن سوراخ تامین بخار
– نشتی ، شل شدن لوله ها و آداپتورها و ….

حتی اگر به طور مستقل بتوان تشخیص داد که چرا دستگاه قهوه ساز کف تولید نمی‌کند، عیب‌ یابی و تعمیر دستگاه نباید  توسط فردی که تجربه کافی یا ابزار خاصی ندارد،  انجام شود، در غیر این صورت خطر آسیب به سایر قطعات وجود دارد که منجر به هزینه های غیر ضروری برای تعمیر دستگاه یا تعویض قطعات می شود. 
اگر بلوک بخار در شرایط خوبی قرار داشته و سالم است اما بخار به مقدار کافی برای کف کردن شیر تامین نمی شود، باید نازل را برداشته و بررسی کنید که آیا سوراخ تامین بخار مسدود شده است یا خیر . اگر این مشکل وجود داشته باشد، تمیز کردن کامل و دقیق این عنصر ضروری است. استفاده از اجسام تیز مانند سوزن یا خلال دندان به شدت ممنوع است.  زیرا اگر سوراخ در اثر اقدامات غیرحرفه ای کاربر آسیب ببیند، کاپوسیناتور باید به طور کامل تعویض شود.
بخار ناکافی همچنین نشان دهنده نیاز به کلسیم زدایی دستگاه است. این نیاز به استفاده از ابزارهای ویژه دارد، بنابراین توصیه می شود بلافاصله با یک تعمیرکار ماهر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید زیرا کلسیفیکاسیون عناصر داخلی دستگاه هم بر دمای آب و هم بر فشار مورد نیاز برای تامین آب و بخار تأثیر می گذارد.  اگر رسوب زدایی کمکی نکرد، تعمیرکار عملکرد سنسورها، پمپ ها و سایر اجزای دخیل در تشکیل بخار را بررسی می کند تا منبع خرابی شناسایی شود.

برای خرید قهوه ساز و همچنین تعمیر قهوه ساز در مشهد ، با سامان سرویس تماس بگیرید. 

سامان سرویس ; مرکز تخصصی خدمات لوازم خانگی در مشهد

نمایندگی رسمی فروش و خدمات ۱۰ برند برتر لوازم خانگی

تعمیر قهوه ساز ، ماشین لباسشویی ، جاروبرقی ، قهوه ساز ، بخار شو ، ماشین اصلاح و ریش تراش ، اپیلیدی و موکن ، سشوار ، غذاساز ، مخلوط کن ، اتو و اتو بخار ، آبمیوه گیری ، پلوپز و گوشتکوب برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *